ŠLE SO NA SVOJE IN USPELE
KDAJ STE ZAČELI RAZMIŠLJATI PODJETNIŠKO, KAKŠNO POT STE PREHODILI, DA STE PRIŠLI DO TOČKE, NA KATERI STE DANES?
Moram priznati, da sem o podjetniški poti začela razmišljati po končani fakulteti, ko sem se hitro sprijaznila s slabo ponudbo delovnih mest v moji stroki. Tako sem še v istem letu odprla svoj studio grafičnega oblikovanja. Pred tem sem diplomirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje ter si med študijem pridobila delovne izkušnje v oblikovalski agenciji.
NA SAMOSTOJNI POTI NI VEDNO LAHKO, ZAGOTOVO STE SE ŽE SOOČILI S KAKŠNIM TEŽKIM PODJETNIŠKIM TRENUTKOM. KAKO STE UKREPALI V TEŽKIH SITUACIJAH?
S težkimi situacijami se v podjetništvu srečuješ skoraj vsakodnevno. Poleg celodnevnega delovnika in samega oblikovanja, ko je potrebno najti ravnotežje med oblikovalskimi trendi ter željami naročnikov, je veliko truda potrebno vložiti v pridobivanje novih naročnikov in marketing. Velik problem je tudi plačniška nedisciplina in kopiranje oz. kršenje avtorskih pravic.
KATERO ŽENSKO LASTNOST LAHKO PODJETNICE S PRIDOM IZKORISTIJO V POSLOVNEM SVETU MOŠKIH?
Po mojih izkušnjah, biti mlada in uspešna podjetnica v poslovnem svetu, ne predstavlja vedno le prednosti. Sigurno je prvi vtis, ko naročnik vidi kdo stoji za dejavnostjo nekega podjetja, lahko lepo presenečenje, vendar na koncu štejejo le rezultati. Prednosti prepoznam predvsem v ženskem občutku za detajle, smislu za modne trende in občutku za poistovetenje ter upoštevanje naročnikovih želja.
KAJ BI SVETOVALI MLADIM, KI PREMIŠLJUJEJO O/ZAČENJAJO PODJETNIŠKO POT?
Ker je podjetniški svet specifičen, takšna pot definitivno ni primerna za vsakogar. Smisel za podjetništvo, formalna izobrazba, strast do dela, stalno spremljanje trendov stroke in pozitiven odnos do naročnikov, je le nekaj osnovnih elementov.
ČEMU SE V POSLOVNEM SVETU POSKUŠATE IZOGIBATI?
Sama pri delu prisegam na strokovnost, kakovosten design in profesionalen odnos z naročniki. Glede na dosedanje izkušnje, je pri storitvenih dejavnostih pred oddajo projekta potrebno urediti tudi formalnosti, ki te ščitijo v primeru kakšrnih koli pravnih sporov.
ZANIMA ME ŠE, ALI IZHAJATE IZ PODJETNIŠKE DRUŽINE ALI STE SE PODJETNIŠTVA NAUČILI SAMI?
Da sem se odločila za takšno pot, je sigurno vplivalo dejstvo, da sta tako oče kot partner v podjetniških vodah. Tako sem bila že seznanjena z osnovami takšnega poslovanja, kar je bila na začetku velika prednost.
KAJ JE PO VAŠEM MNENJU KLJUČ DO POSLOVNEGA USPEHA?
Podjetniško razmišljanje, izobrazba, trdo delo, pozitiven odnos z naročniki in sodelavci, dober branding in marketing so po mojem, poleg same kvalitete storitve oz. izdelka ključ do uspeha.
KAJ JE VAŠ NAJVEČJI POSLOVNI USPEH? KAJ JE NAJBOLJ VPLIVALO NA TO, DA STE GA DOSEGLI?
Vesela sem, da sem v parih letih ustvarila prepoznavno znamko Tinashe. Poleg oblikovanja za številna podjetja, sem oblikovala poročne tiskovine že za več kot 200 mladoporočencev, med katerimi so bili tudi številni znani slovenci. Največji poslovni uspeh pa so zadovoljni naročniki.
Eva (oktober-november 2014), Šle so na svoje in uspele
Avtorica: Metka Pravst